God hudkrem for sår stump





Jeg er ikke bare opptatt av maten vi spiser og gir barna våre. Det er mange andre ytre påvirkninger som også påvirker helsen vår. Kremer, hva vi smører på kroppen, har også mye å si for hvor mye gift vi får i oss. Det vi smører på huden går også inn i blodet, og det gjelder også hva vi smører på babystumpen.

Jeg kviet meg for å bruke tørkeservietter da mine gutter var små - det er nå lenge siden. Heldigvis holdt det som regel å vaske stumpen dems i vasken eller stampen. De hadde skjelden problemer med sår stump. Kaldt vann er ofte nok. Zinksalven som jeg hadde fått prøve av på barselavdeligen, fikk jeg heldigvis skjelden bruk for. På den tiden fikk vi mødre testprodukter i skuffen vår på barselavdeligen - grøss og gru!

I dag finnes det mange produkter på markedet som er ymtet på små barn. Desverre er flere verken godt for barnet eller miljøet. Heldigvis er det kommet mange rene produkter på markedet. Jeg ble nylig kjent kjent med Kathrine Lønning som driver nettbutikken Naturboden.  Kathrine selger kun rene, økologiske produkter, og har også gode kremer som vi kan smøre babyhuden med. En av kundene hadde en sønn som hadde hatt diarè. Huden var sår og vond. Mor hadde  Raw Gaia babykrem til seg selv, da hun har spesielt sensitiv hud i ansiktet. Hun bestemte seg for å smøre kremen på stumpen til sønnen sin, se hvilken effekt det hadde. Det var helt utrolig hvor godt denne kremen fungererte! Den gav rask lindring, og det var heller ikke vondt for sønnen å få kremen på den såre huden som raskt ble myk og fin igjen. Mor vil fortsette å bruke kremen til både selv og sønnen. Nå anbefaler hun kremen til både familie og venner.

Produktet heter Calendula & Hypericum Baby Cream, og her følger informasjon produktet for dere som er interesser:
100% ren, rå, økologisk, uparfymert krem som inneholder kaldpresset, rå kakaosmør, aprikoskjerneolje og oppmalt ringblomst, valurt og johannesurt av ferske blomstrerplanter nedsenket i solsikkeolje. Denne fuktgiveren er spesielt godt egnet for babyer, små barn og folk med sensitiv hud da det forekommer ingen risko for irritasjon eller kløe. Kremen passer perfekt for å lindre bleieeksem, eksem, psoriasis, kløe og ellers ømfindtlig hud. Den har også lindrende effekt på insektsbitt og betent, rødflammete hud.

Om du har lyst til å prøve, får du 15 % rabatt ved å oppgi rabattkode: MVEA201606.
Bestill produktet på www.naturboden.no. 
Selv bruker jeg flere av produktene og kan anbefale blant annet  Shea butter - helt fantastisk nå på vinteren.