onsdag 17. oktober 2012

Spennende konferanse om mat for barnehageansatte

Private barnehagers Landsforbund inviterer til dagskonferansen Matglade barn i Barnehagen 15 januar i Oslo Kongressenter, Folkets hus.

Konferansen passer for alle som jobber i barnehage, både ledere og assistenter. På programmenyen finner dere mange inspirerende og flotte foredragsholdere: kokk Harald Osla, kokebokforfatter Marit Røttingsnes Westlie, ernæringssepsialist Margrete Vistnes, sosialantropolog Runar Døving og meg, Margit Vea:-)

Jeg skal prate om temaet matlaging som pedagogisk verktøy. Barn har stort utbytte av å delta i selve matlagingen. Gjennom å delta i tilberedelse av måltidene tilegner barna seg blant annet egenskaper som sosial kompetanse, mestringsfølelse og selvbeherskelse.

Program og mer informasjon om de andre foredragsholdere finner dere på Private Barnehagers Landsforbunds nettside. Der kan dere også melde dere på.


Håper å treffe mange engasjerte barnehageansatte denne dagen!

4 kommentarer:

  1. Åh så spennende!! Dette må jeg jammen prøve å få med meg.
    Lager mye mat i barnehagen min og til mine barn her hjemme. Trenger virkelig et spark i r*** ang det å ha med meg barn i matlagingen i barnehagen, bruker alt for ofte unnskyldningen "det er så hektisk i dag" og "jeg har ikke tid til å ha med meg noen barn på dette i dag" Men VET egentlig bedre.... ;)

    SvarSlett
  2. Hei Katla! Håper virkelig du får anledning til å være med på konferansen. Tror det blir veldig bra, og ikke minst håper vi det vil inspirere!
    Ha det godt så lenge.

    SvarSlett
  3. Hvis det skal avholdes 15.november, finner ikke den datoen inne på linken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Obs - feil måned... det er 15 januar! Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det.

      Slett